Branding był (i nadal jest) błędnie rozumiany, sprowadzany do elementu estetycznego: tożsamości wizualnej. Dla wielu, niezależnie od tego, czy są to specjaliści, czy nie, to wciąż tylko tożsamość wizualna – nazwa, logo, projekt, opakowanie itp.
„Marki są zasadniczo wzorcami znajomości, znaczenia, sympatii i pewności, które istnieją w umysłach ludzi” (Tom Goodwin)
Jest ważny, ponieważ nie tylko robi niezapomniane wrażenie na konsumentach, ale także pozwala klientom wiedzieć, czego mogą oczekiwać od Twojej firmy. Jest to sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji i wyjaśnienie, co oferujesz, co sprawia, że jesteś lepszym wyborem. Twoja marka została stworzona, aby odzwierciedlać to, kim jesteś jako firma i jak chcesz być postrzegana.
Istnieje wiele obszarów, które są wykorzystywane do rozwoju marki, w tym reklama, obsługa klienta, odpowiedzialność społeczna, reputacja i wizualizacje. Wszystkie te elementy (i wiele innych) współpracują ze sobą, tworząc jeden unikalny i (miejmy nadzieję) przyciągający uwagę profil.
Czym jest branding?
Gdyby wyjaśnienie tego słowa było proste, nie byłoby tak wiele niejasności i dysonansu w koncepcji. Mimo to, w większości przypadków, dobre zrozumienie wymaga przyzwoitego zrozumienia podstaw biznesu, marketingu, a nawet (ludzkich) podstaw relacji. Jest tak obszerną koncepcją, że prawidłowa definicja, która naprawdę obejmuje wszystko, co reprezentuje, sama w sobie nie przyniosłaby zbytniej jasności tematowi. Jednak w celu ograniczenia rozpowszechniania przestarzałych, niepoprawnych i niepełnych informacji o brandingu proponujemy pełniejszą definicję:
„…to nieustanny proces identyfikacji, tworzenia i zarządzania skumulowanymi zasobami i działaniami, które kształtują postrzeganie marki w umysłach interesariuszy.”
Co pomaga w skutecznej identyfikacji firmy na rynku?
Zdecydowanie wspierające działania ze strony agencji reklamowej. Odpowiednio dobrana pozwoli nadać każdej firmie profesjonalny wygląd i wdrożyć prawdziwe znaczenie brandingu w życie firmy. Pomoże rozwinąć skuteczną reklamę, usprawnić obsługę klienta, zadba o odpowiedzialność społeczną firmy, poprawi reputację i wizerunek.
Odpowiednio dobrana agencja reklamowa, choć może trochę kosztować, w dłuższej perspektywie przyniesie firmie odpowiednie zyski pochodzące z odpowiednich działań brandingowych i polepszy relację firmy z klientami, wielokrotnie zdarzało się, że agencje potrafiły skutecznie zapewnić odpowiedni start firmie na tle konkurentów.